اسکلت
اسکلت

اسکلت

کجا داریم نفس میکشیم؟

پارسال به سرم زده بود که جایی استخدام شم.مجبور شدم رساله بخونم،انصافن اطلاعات دینی ام خیلی بالا رفته بود مثلن فهمیده بودم که گوزیدن وضو رو باطل میکنه،میدونستم که لنگ زنها رو در یه سری شبای مقدس نباید هوا کنی.در ماه مبارک اگر کمتر از مقدار ختنه گاه فرو کنی و منی بیرون نیاید روزه باطل نمی شود ولی اگر اصلن ختنه گاه نداشته باشی و فرو کنی باطل است!اگر بنا به دلایلی درِ جلوی همسرت در دست تعمیر بود میتوانی از در عقب هم وارد شوی،جمیع علما اتفاق نظر دارن در این زمینه فقط میگن نباید به جر خوردن زوجه منجر شه.حتی شاعر هم گفته خدا گر زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری... انواع غسل و طریقه ی استبراء و مواردی از این دست که خییییلی در زندگی مدرن و روزمره کاربرد دارن و دونستنشون از اوجب واجباته.

مصاحبه کننده چهره ی عبوسی داشت.یه پیرهن عن مرغی رنگِ چرکمرده تنش بود و تقریبن تا خود چشمش پوشیده از ریش بود.هر سوالی رو که جواب میدادم یه فحش به خودم میدادم که چرا اومدم جایی که از اساس قبولش ندارم و هر ثانیه اش داره به شعورم توهین میشه.پرسید و پرسید تا رسید به سوال آخر که خیلی عجیب بود؛"شریعتی رو قبول داری یا مطهری؟" گفتم هیچ کدوم.چهره اش تخمی تر شد پرسیدم کجای قرآن گفته ای کسانی که ایمان آورده اید یا شریعتی را بپذیرید یا مطهری؟ چهره اش فراتخمی شد،فهمیده بود دارم دست میندازمش.گفتم شما چندتا از کتابای این دو نفر رو خوندید.مشخص بود بی سواده نه به خاطر ریشش،آدمها با جمله بندی ها و دایره ی لغاتی که ازش استفاده میکنن تا حد زیادی عیارشون معلوم میشه.این آدم بی سواد و بدتر از اون بی شعور بود.قبل از اینکه صورتش ماوراءالتخمی بشه از در بیرون اومدم.

نظرات 5 + ارسال نظر
معصومه دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 10:04 http://bamdad-barani.blogsky.com/

با حال بود ..
دوست دارم بخوانمتان..

تشکرجات

مریم پنج‌شنبه 11 تیر 1394 ساعت 13:26

من همون مریمم چون تو وبلاگای دیگه با اسم م کامنت میزارم یادم رفت اینجا به اسم مریم گذاشتم :)


به نظرم دین و دینداری هرکس به خودش مربوطه. آدما باید به حقوق همدیگه احترام بگزارن تا زمانیکه که آزادیشون برای دیگران مزاحمت ایجاد نمیکنه آزادن
حالا فک نکنی من از حوزه علمیه دارم کامنت میزارما. من ظاهرم اصلا نشون نمیده ولی باطنن اعتقادات دارمو مذهبیم و دینمو دوس دارم. اما تو ظاهرم اصلا معلوم نیس.چون دلم نمیخواد از دینم به عنوان یه ابزار واسه ریا و طی کردن مدارج ترقی تو این جامعه ریا زده و بین این مردمای ظاهرفریب زندگی کنم

یه جا معین میخونه
دعا کنیم...صورت و شکل هیچکس مردم فریب نباشه...

با دین یا بدون دین،
انسانهای خوب،کارهای خوب میکنند و انسانهای بد، کارهای بد...
اما برای اینکه انسان با ظاهر خوب بتواند کار های بد بکند قطعا به دین نیاز دارد...!!!!!!

من زیاد اهل کامنت گذاشتن نیستم چی بشه از یه نوشته یا وبلاگی خوشم بیاد کامنت میزارم
متنت توجهمو جلب کرد متن کامنتم زیاد شد. موقع تایید همون دو خط اولو منتشر کن چون متن کامنت از پستت بیشتره :))

منم همیمنو میگم.دین شخصیه نباید تو حوزه های دیگه واردش کرد.ولی متاسفانه...بگذریم.این جمله ی با دین یا بدون دین رو نمیدونم کجا خوندم،حرف دل ماست.
سرافراز مینمایید مارو با کامنتهاتون:-)

م چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 19:07

آره یاد این جک افتادم
‫‏‫تو فرودگاه بسیجیه به یک خانم که کفش پاشنه بلند پوشیده بود گیر داد که: صدای تق تق کفشهای شما تحریک کننده است مراعات کنید. خانمه بهش گفت : خداییش شماها چی میخورید که اینقدر زود تحریک میشین تو رو خدا بگید منم بدم شوهرم بخوره

نه زیاد فرقی ندارن. منتها این وهابیا هستن 4تا تیکه به اینا بندازن که یه سری خرافاتو از مذهب شیعه جم کنن

تو مکه و مدینه خانومای عرب سعودی بدون جوراب نماز میخوندن کسیم بهشون گیر نمیداد. میرفتن قنوت ساق پاشون پیدا میشد!!! حالا نمیدونم ما خیلی مسلمونیم یا اونا ؟

نمیخام اینجا درباره ماهیت دین حرف بزنم.گفتنی زیاده.همینقدر بگم که من مذهبی نیستم.از اساس اعتقادی ندارم.همیشه سعی کردم انسانی رفتارم کنم.ورای هر نوع مرام و مذهب و مسلک. نمیشه جلوی تحریکات این جماعتو گرفت.ممکنه با نخ جوراب یه خانوم محجبه هم تحریک بشن.
شما با اون میم قدیمی نسبتی داری؟:-) حداقل به لاتین بنویس اشتباه نشه:-)

مریم چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 11:22

حالا اینکه خوبه یارو فقط میخواسته بدونه شریعتی خون نیستی همین.یا میخواسته به ایراداتی که مطهری از نوشته های شریعتی گرفته اشاره کنی. من رفتم یه جا مصاحبه اعتقادی ازم پرسید حدود حجاب چیه. توضیح دادم. بعد پرسید جوراب نپوشیدن زن (کف پا پیدا باشه) اشکالی داره؟ منم گفتم نه گفت نه دخترم باید خود پا و کف پا باید پوشیده بشه حکمش در حد زناست!!! زنا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کف پا کجای مردو تحریک میکنه؟
این جماعت احمقن بخدا
کجای قرآن گفته کف پا رو بپوشونید؟ زمان پیغمبر جوراب وجود داشته؟!!!!!!!!!!!
بعد زنا!!!!! جوراب نپوشیدن مساویه با همخوابگیه نامشروع!!!!!!
گاهی فک میکنم این جماعت وهابی و داعش و طالبان لازمه تا یه زهرچشمی باشه به شیعیان تندرو

حتمن با دیدن کف پا تحریک میشن این جماعت.کلن تحریک میشن این جماعت.
مگه اینا با داعش و طالبان و... فرق دارن؟من که فرقی نمیبینم بینشون.

میترا شنبه 6 تیر 1394 ساعت 16:00

فوق العاده بود.مردم از خنده.اصلاحاتت منحصر به فرده پیرهن عن مرغی رنگ
خیلی باحالی

مدتهاست از نزدیک نمیتونم کسیو بخندونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد